Etiketler

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

https://secure.dobgm.gov.tr/opera2009/..%5Cwp%5Ces%5Cfoto%5Cef0541s01.jpg

 

KONU

Ben deniz kenarında doğdum… Küçükken babamla birlikte deniz kenarında balık avlamaya giderdik… Uzun saatler balık avladıktan sonra, kıyıda oturur yalnızca denizi seyrederdik. Benim en güzel anlarım bunlardı; babamla oturup değişik dalgaları izlemek… Her küçük dalganın kendine özgü bir öyküsü olduğunu düşünürdüm. İnsanlardaki değişik duygular gibi… Örneğin büyük bir fırtına koptuğunda, birçok insanda değişik duygular, aynı anda birbiriyle çarpışır… En büyülü ve en güzel anlardan biri de, o büyük fırtınadan hemen sonra, sanki hiçbir şey olmamış gibi denizin sakin görünmesidir… Bu yapıt, farklı insanların tıpkı dalgalar gibi değişik duygularıyla ilgilidir. Sözgelimi ikiz kız kardeşler, baktığımızda tümüyle aynı görünürler; ama her ikisi de farklı istek ve duygulara sahiptirler… Örneğin iki adam arasında da güçlü ama birbirini tamamlayıcı duygular görülebilir. Birbirleriyle sevgi-nefret ilişkisi olan çiftleri de biliriz… Ve kendi küçük dünyasına sıkışmış, kendini nasıl açacağını bilmeyen bir kadın… Yapıtın başında herkes kendi hikâyesini anlatır, finalde ise büyük bir fırtınanın kopması gibi tüm duygular bir araya gelir! Philip Glass, benim en sevdiğim bestecilerden biridir. Onun müziği minimalist olarak tanımlanır. Müziği kendini yineliyormuş gibi gözükse de, içerisinde birçok değişik renkler vardır ve duygularla doludur. Bu nedenle Philip Glass’ın bu güzel müziğini düşüncelerimi anlatmak için kullandım. Ayrıca Bach’ın ‘Goldberg’ (Altındağ) varyasyonu bir numaralı beğenim, ikiz kız kardeşler için kullandım… Beğeninize sunuyorum.

 

YARATICI KADRO

KOREOGRAFİ VE SAHNEYE KOYAN Y.SOON HUE SU-SIMON
DEKOR – KOSTÜM Y.SOON HUE SU-SIMON
IŞIK MÜFIT ÖZBEK

 

SOLİSTLER

2 ERKEK B.KIVANÇ EKİN , DOLUN DOYRAN , TOLGA DUYULUR
SERTAN YETKINOĞLU , TİMUR VARLIKLI
MASA DÜET ASLI KAYNARSU , TOLGA İYİUYARLAR , BANU DAĞCIOĞLU
Y.EMRE KAYNARSU , TOLGA DUYULUR
İKİZLER BURCU OLGUNER , İ.ASLI AYHAN , M.ÖZDE EREN
NESLİHAN KILIÇ
KIRMIZI CEKETLİ KIZ YASEMİN ALTINEL , SELİN TUNCER
İKİZLERİN MELEKLERİ Ç.HAZAR ÖZİDEŞ , OLCAY TUNCELİ , CİHAN GENEK
ÖZGÜR TUNCAY

 

 

DETAYLI BİLGİ İÇİN : https://secure.dobgm.gov.tr/opera2009/devopera.asp?Mud=3